Friday, April 8, 2011

berubah!!



Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha penyayang

Alhamdulillah, hari ini aku masih dapat bangun, merasai nikmat kehidupan , merasai nikmat kesihatan, Alhamdulillah , hanya Zat yang Esa yang layak dipuji.  Kehidupan dunia banyak menduga kita. Dari setiap 
anggota hingga bayang kita juga diuji. Begitulah hikmah Allah menjadikan manusia.

“Tidak aku ciptakan Jin dan Manusia itu melainkan untuk beriabadah kepadaku”… Az.Zariat 56.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEglH-x75eLTd3FmDrCbAcnOldVdjXC8oRbfvHLkW3FgvJoVdPFDug_hGst-kx9Bo0OcPa1J-PkxjNYh_6Nf8JW3ev1wQ5a7gbeCitixWLa6z9j2sllJ3NSPtgwz9nEQS27FUUm_zzWieFo/s1600/muslimah-solehah-1.jpg
subhakullah cantik kan??
Apakah kita sudah lupa janji kita sewaktu masih didalam rahim ibu kita? Hari ini aku menangis. Mengenangkan dosa semenjak dua tiga hari yang berlalu. Astagfirullahal azim. Bagaimaku mungkin masih memikirkan keseronokan dunia sebegitu rupa hingga melupakan terus apa yang selama ini aku pertahankan.


Bagaimaku mungkin aku begitu rakus , ya Allah. Bagaimaku mungkin? Aku melupakan ayatMu. Bagaimaku mungkin aku menjauhkan diri dari suruhanMu, mendekati laranganMu.

Hari ni mood aku terganggu teruk. Buku masih dalam keadaan sama , dari tadi. Sedangkan hati resah memikirkan dunia. Inilah dia iman manusia. Iman aku yang naik turun naik turun. Aduh! Bila dah jatuh hingga terlalu dalam.

Sejuk sudah kaki calon mayat. Bila terfikir.... mungkin sebentar lagi Malaikat Maut akan menjemput!!

.. tak nak jadi gini lagi!..
... saya nak jadi penghuni syurga!!..
...saya tak nak titik hitam melegamkan hati saya!!..



jom taubat !

No comments:

Post a Comment